PDA

View Full Version : ***PS3 Update***



Motion
02-21-2006, 10:43 PM
Commercial for my local news just said "News for all you gamers, your wait for the next big system just got longer." :tantrum:

Stay tuned, news starts at 10pm EST..................

HysterikiLL
02-21-2006, 10:56 PM
Yeah, I heard they're not releasing it until mid-2009 now.

Motion
02-21-2006, 11:02 PM
Yeah, I heard they're not releasing it until mid-2009 now.

I hope your joking. :tantrum:

HysterikiLL
02-21-2006, 11:10 PM
Yeah. :chuckle:

Jt0323
02-21-2006, 11:23 PM
Yeah. :chuckle:
i was goona say:lol:

Motion
02-21-2006, 11:26 PM
:lol:

Man now I know why I hate the news, they give that hook of news then take an hour to give the details. I don't care about all this political crap. :mad::D

Majpain
02-21-2006, 11:27 PM
you forgot to mention it cost over 900 bucks just to make a single PS3 : /.

Motion
02-21-2006, 11:41 PM
you forgot to mention it cost over 900 bucks just to make a single PS3 : /.

:confused: Huh? Where did that come from?

Motion
02-21-2006, 11:44 PM
Wow, that was disappointing.

News said that Sony has said they have had some problems meeting "industry standards" that could cause a delay but remain optimistic that it will launch sometime this spring.

Majpain
02-22-2006, 02:17 AM
Sorry it COULD cost as much as 900 bucks to make.

Philter25
02-22-2006, 10:11 AM
Its rumored to be delayed until 2007 which isnt a big suprise AND I wouldnt be suprised if it has a pricetag of 500-800 bucks.

Motion
02-22-2006, 10:13 AM
$500 is the absolute max IMO. And I don't think it will even be that high.

Philter25
02-22-2006, 10:36 AM
$500 is the absolute max IMO. And I don't think it will even be that high.

Parts alone are going to cost 500 bucks......

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=8227

Motion
02-22-2006, 11:00 AM
Parts alone are going to cost 500 bucks......

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=8227

I understand that, but to be competitive they are gonna have to sell the systems at a loss in the beginning like every other comopany does to get the technology out there. They have ALOT riding on this, especially in the Blu-Ray technology, they'll do what they gotta do to get it out there.

mor911
02-22-2006, 11:23 AM
I'm thinking it'll be sping 07... I read the article. It's all speculation based on what was said at a Sony stock holder's meeting. I hope it isn't too long.

I'll see if I can find the article again. I'll give my guy on the inside a call tonight and see if the dev people have heard anything.

Motion
02-22-2006, 11:26 AM
I was just told from a VERY reliable scource on another board that what Sony has asked NVIDIA to do is slightly out of reach at the moment and is likely the cause of this delay. Sounds very interesting.

Philter25
02-22-2006, 11:30 AM
I understand that, but to be competitive they are gonna have to sell the systems at a loss in the beginning like every other comopany does to get the technology out there. They have ALOT riding on this, especially in the Blu-Ray technology, they'll do what they gotta do to get it out there.

Err I made a typo. The article estimated the parts alone to cost 800 bucks, so I expected a 500-800 selling price at launch, which would be lower than the cost of production so they would take a loss to get it out there for the first year. So I completely agree with you there. Even with Sony taking a loss on the parts to get the units out there, I still think the original launch price is going to be waaaaaaaaay out of my range.

But again, there are articles coming out daily with different numbers so everything is rumors and speculation now.

Motion
02-22-2006, 11:33 AM
But again, there are articles coming out daily with different numbers so everything is rumors and speculation now.

Yeah no kidding, very annoying.